Yurtdışında Yüksek Lisans Araştırmasına Başlarken Gerekenler

Şu sıralar yurt dışında yüksek lisans yapmak isteyen bir çok insan var. Bende bunlardan biriydim ve size anlatacağım bütün adımlardan geçtim şuan master eğitimimin son senesindeyim ve yarı zamanlı öğrenci asistanı olarak çalışıyorum. O yüzden bende kendi deneyimlerimi anlatmak ve bu süreçte sizlere yardımcı olabilecek bazı bilgiler vermek için bu seriyi yapmaya karar verdim. Umarım faydalı bilgilerle bu sayfayı yer imlerinize eklersiniz.

Hakkıyla çalışan insana Almanya'da her zaman iş olduğuna inanıyorum. O yüzden kendinize güvenin ve başarılı olabilmek için çok çalışmak gerektiğini aklınızdan çıkarmayın.

Benim ise içimde her zaman yurt dışında bir eğitim alma fikri vardı. Fakat bunun için doğru zamanı beklemeliydim. Öncelikle Türkiye'de liseden sonra bir devlet üniversitesine girerek Erasmus imkanlarını kovaladım, bu süreçte İngilizce'mi ilerletmeye ve derslerimi olabildiğince iyi geçmeye çalıştım. İkinci kısım çok beklediğim gibi gitmedi fakat İngilizce bilgim sağ olsun Erasmus'a gitmeye hak kazandım. Eğer hala lisans öğreniminizi devam ettiriyorsanız ya da lisedeyseniz kesinlikle Erasmus öğrenci değişimi ile yurt dışında bir dönem okumayı düşünün ya da Work&Travel yapın ama kesinlikle bir yolunu bulup dışarıda bir dönem kendi başınıza hayatta kalma deneyimini tadın. Bu hem gelecek yıllarda size büyük bir bakış açısı kazandıracak hem de yurt dışında gerçekten yaşayabilecek misiniz bunu öğreneceksiniz. Ben son olarak Erasmus eğitiminden döndükten sonra yüksek lisansımı Almanya'da yapmam gerektiğine karar verip bu yönde çalışmalarımı ilerlettim.

Mühendislik eğitimi aldığım için burada anlattığım bazı bilgiler belki sosyal bölümler için geçerli olmayabilir. Fakat genellikle sürecin anlattığım gibi işlediğini söyleyebilirim. Mühendisler için özel olarak okuyabileceğiniz yüksek lisans bölümlerini de inceleyeceğim ve Almanya'da iş alanlarında şimdiye kadar bu bölümlerle alakalı gözlemlerimi aktarmaya çalışacağım.

Eğer yurt dışında yüksek lisans yapmak istiyorsanız kendinizi geliştirmeye şimdiden başlamalısınız. Mesela üniversite ikinci sınıf öğrencisisin ve Almanya'da yüksek yapmak istiyorsun hemen bir Almanca kursuna yazılarak bu sürece başlayabilirsin aynı şey lise öğrencileri içinde geçerli. Benim buradaki okuyacağım bölümüm İngilizce olmasına rağmen B.1 Almanca belgesi istediler.  Özellikle Almanya için Almanca bilmenin gerçekten buradaki yaşama uyum sağlamada çok katkı sağlayacağını söyleyebilirim. Almanca'ya ne kadar erken başlarsanız o kadar hızlı yol kat edersiniz. Tabikide İngilizce'den bahsetmiyorum bile ingilizce bir bölüme girecekseniz upper-intemediate ya da advance düzeyde olmanız bekleniyor. Örnek verecek olursam bu IELTS'te overall 6.5 ve TOEFL'da paper-pased sınavlar için yaklaşık 650 puana denk geliyor. Almanya hükümetinin nitelikli beyinlere ihtiyacı var ve bu her geçen sene daha da fazla artıyor.

 

Geliştirme kısmını çoktan geçtiyseniz şimdi üniversiteleri araştırmaya başlayabiliriz. Öncelikle hemen DAAD'ın International Programmes sitesinden bölümleri araştırmaya başlayabilirsiniz. Şu an baktığımda 2040 tane uluslararası program olduğunu görüyorum, yani bu sitede baya vakit geçireceksiniz. En verimli arama yöntemi istekleriniz doğrultusunda filtreleri kullanmanız olur. Mesela makine mühendisleri için bir örnek vereyim:

Makine mühendisliğinden mezun olmuşsunuz ama çoğu mühendis gibi hangi alanda kendinizi geliştirmek istediğinize kararsızsınız: enerji, otomotiv, uzay ve havacılık, nanoteknoloji, malzeme gibi alanlarda kendinizi geliştirebilirsiniz. Bunların herhangi bir tanesine sıkı sıkıya bağlı değilseniz hepsine başvurabilirsiniz ama genelde biraz daha fizik bilimi üzerine mi yoksa mühendislik üzerine mi gitmek istiyorsunuz buna karar vermelisiniz. Bir sonraki yazımda bu bölümlere odaklanacağım. Ders içeriklerini, bölümlerin avantaj ve dezavantaları hakkında bilgi vereceğim.

Source: NASA



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Almanya'da Öğrenciler için Konaklama Bulma

Almanya'da Yüksek Lisans Bölümleri ve İş Olanakları

Yüksek Lisans için İngilizce Motivasyon Mektubu Nasıl Yazılır ?